Veel gestelde vragen

Ik wil graag bij mijn vader of moeder op bezoek. Mag dat?


Op dit moment geldt de landelijke bezoekregeling dat elke bewoner één keer per week één vaste bezoeker mag ontvangen. Vanaf 15 juni mag elke bewoner twee keer per week twee vaste bezoekers ontvangen. De EVV'er maakt hiervoor een afspraak met de vaste bezoekers.

Ik wil mijn vader of moeder graag meenemen naar huis. Mag dat?


Het is helaas nog niet mogelijk voor familie of naasten om een cliënt mee te nemen voor bijvoorbeeld een avond thuis, het weekend of een verjaardag. Elke beweging van cliënten buitenshuis vormt een risico voor besmetting en is daarom zeer onwenselijk. Het gaat hierbij niet alleen om de bescherming van uw eigen familielid, maar ook om de kwetsbare medebewoners en medewerkers.
Wel kunt u gebruikmaken van de bezoekregeling en het tentbezoek.

Ik wil graag een tentbezoek reserveren. Hoe gaat dan in zijn werk?


Aan het bezoek zijn een aantal regels verbonden. Deze hebben wij voor u samengevat.
 De belangrijkste zijn:
  • Bezoek kan plaatsvinden op maandag tot en met vrijdag op bepaalde tijden.
  • Er kan maar één bewoner tegelijk van de mogelijkheid gebruikmaken. Om iedereen een kans te geven om op bezoek te gaan, kunt u een tijdstip reserveren. In de bijlage staan de tijden en het mailadres waar u een bezoek kunt aanvragen.
  • Een bezoek duurt in totaal 30 minuten.
  • Bij (verdenking van) corona op de afdeling van de bewoner is tentbezoek voor de bewoners van die afdeling helaas niet mogelijk.
  • Bij gezondheidsklachten van de bewoner of van familie is bezoek helaas niet mogelijk.

Afspraak maken
Voor een tentbezoek moet u in principe één werkdag van tevoren een afspraak maken. Geef bij het reserveren meerdere opties door, zodat wij kunnen reageren met het tijdstip dat nog vrij is.
Klik hier voor alle voorwaarden.

Ik woon nog zelfstandig en wil graag komen eten in één van de restaurants van Waardeburgh. Mag dat?


Onze restaurants zijn gesloten voor externen. Dit vinden wij heel vervelend voor u. Om u tegemoet te komen kunnen wij een maaltijd bij u thuisbezorgen. U kunt hierover contact opnemen met de receptie van het zorgcentrum waar u normaal gesproken zou willen komen eten.

Mogen bewoners het verpleeghuis/zorgcentrum uit voor een wandeling?


Op dit moment kunnen bewoners naar buiten in de binnentuin. Vanaf maandag 15 juni mogen de bewoners weer het terrein af voor een wandeling.

Ik doe de was voor mijn vader of moeder. Kan ik die op komen halen?


Indien u de was doet voor een bewoner van onze zorgcentra willen wij u vragen of u In overleg met de EVV-er de vuile was ophaalt bij de receptie. Voor bewoners van Overslydrecht zal de overdracht van de was
plaatsvinden in de sluis (voordeur).

De schone was kan op dezelfde plek weer worden teruggebracht. Wilt u bij het terugbrengen van de was op de tas duidelijk de naam en het kamernummer van onze cliënt vermelden?
Mocht u de vuile was door Waardeburgh willen laten wassen, dan kan daar ook een overeenkomst voor worden aangegaan. U kunt hiervoor contact opnemen met het Bedrijfsbureau via de gratis Seniorenzorglijn (0800) 456 0 456.

Ik woon niet in een zorgcentrum en wil toch graag deelnemen aan één van de activiteiten. Mag dat?


Nee, dat mag helaas nog niet. De activiteiten en de faciliteiten van Waardeburgh zijn momenteel gesloten voor bezoekers van buitenaf en cliënten van de aanleunwoningen.

Ik wil graag deelnemen aan de Aan Tafel in de Peulenhof of de Schoorsteegt. Kan dat?


Om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, is besloten om alle externe activiteiten te annuleren.

Ik wilde deelnemen aan één van de activiteiten in de wijk, zoals het brei- en haakcafé. Kan dat?


Vanaf juni starten in een aantal locaties de activiteiten in de wijk weer op (in aangepaste vorm). Het gaat daarbij om de locaties:
  • Hofstee in Sliedrecht
  • Rondeel in Sliedrecht
  • Tuinfluiter in Sliedrecht
  • Peulenhof in Hardinxveld
In de overige locaties gaan de activiteiten nog niet door.

Ik wil graag een Sjuttulrit reserveren. Kan dat?


Op dit moment kan de Sjuttul alleen worden gereserveerd voor noodzakelijk vervoer. Dat betekent:
-
Afspraak in/bij:
o
Huisarts
o
Ziekenhuis
o
Specialist
-
Noodzakelijke boodschappen, indien uw familie/mantelzorger niet in staat is die voor u te doen.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u deze mailen naar communicatie@waardeburgh.nl. Wij zullen proberen antwoord te geven.

We staan u graag te woord

Bonkelaarplein 12
3363 EL Sliedrecht
Onze cliënten geven
Stichting Waardeburgh:
Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nl
8.2

Stichting Waardeburgh is 119 keer gewaardeerd op ZorgkaartNederland en heeft een gemiddeld cijfer van 8.2.

Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

zorgkaart nederland